وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

گزارش تصویری :‌ حلقه هنر ۶

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

ششمین جلسه‏‌ی حلقه‏ هنر، در پنجمین روز تابستان برگزار شد تا حلقه‏ی نوپای هنر، اولین تجربه‏ی تابستانی خود را نیز پشت سر بگذارد.‏ آغاز جلسه با تأخیر اندک 15 دقیقه‏ای هم‏راه بود که به خاطر عدم هماهنگی متصدیان سالن و تداخل با برنامه تمرین گروه تئاتری از بچه‌های هنر رخ‌ داده بود. با پخش فوتو کلیپی از عکس‌های طبیعت به انتخاب حمید صف‏آرا، جلسه به طور رسمی و البته بدون مقدمه (!) آغاز شد. پس از اتمام کلیپ، با حضور مجری برنامه علی حیاتی و سلام و خوش‌آمد و درخواست از حمید صف‌آرا برای ارائه مجموعه عکس خود، با حضور حمید بر روی سن حلقه هنر، فوتو کلیپ مجموعه عکس "دنیای درون" به نمایش درآمد. پس از توضیحات کوتاه حمید صف‏آرا پیرامون اثر و بیان انگیزه و دغدغه‏های شخصی برای انتخاب موضوع عکاسی، حلقه تحلیل اثر در میان تشویق حضار تشکیل شد. 

سه هنرمند گرافیست فعال در عرصه عکاسی یعنی آقایان شعیب حسینی، محمدرضا چیت ساز و فواد تجلی، مجموعه دنیای درون را از دیدگاه فرمی و محتوایی بررسی کردند. در ادامه جلسه، حلقه تحلیل، میزبانِ اتفاقی میهمانی هم شد. محمد دادخواه، کارشناس رشته‏ی عکاسی به روی سن آمد و دیدگاهی متفاوت و شاید کمی عکاسانه‌تر در مورد مجموعه عکس دنیای درون ارایه داد.

با طولانی شدن زمان تحلیل و برای پیش‏گیری از تحلیل قوای حضار!، مدت 10 دقیقه به استراحت تعلق گرفت و پس استقرار دوباره‏ی حاضران، مصطفی خوش‏بختیان به ارائه گفتار خود پرداخت. در این گفتار که در رابطه با فرهنگ تغذیه و ارتباط آن با طراحی وسایل آش‏پزخانه بود، خوش‏بختیان با توضیحاتی پیرامون فرهنگ تغذیه‏ی ایرانیان به مشکلاتی اشاره کرد که در نتیجه عدم هم‏آهنگی طراحی وسایل با نحوه‏ی استفاده خانواده‏ی ایرانی به وجود می‏آید.در این نشست قریب به 50 نفر از هم‏راهان حلقه، در سالن فارابی حضور داشتند.

جلسه آینده حلقه 19 تیر ماه 92 خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی