وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

گزارش تصویری :‌ حلقه هنر ۸

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

هشتمین جلسه‏ی حلقه هنر در حالی برگزار شد که گروه تدارکات مراسم، از چند ساعت قبل مشغول مهیا کردن سالن و طراحی فضای ورودی و سن حلقه بود. (بماند که به دلیل ناهماهنگی و کم‌ذوقی برخی مستندنگاران، هیچ تصویری از فضاسازی لابی ورودی سالن گرفته نشده است!!!!) گروهی دیگر از دوستان نیز از یکی دو شب قبل تا پایان مراسم در تدارک مراسم افطاری معروف سالانه‌ی هیئت هنر برای روزه‌داران حاضر در جلسه بودند. این بار فضای حلقه اندکی با جلسات قبلی تفاوت داشت. حضور تعداد زیاد علاقه‌مندان که به عددشان به 130 نفر هم می‏رسید و هم‏چنین حضور چهره‏هایی جدید در سالن، شاید دلیلی برای این تفاوت بود. جمعی پرشور که در سال‌روز میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) برای شرکت در حلقه هنر و دیدن مستندی امام حسینی (ع) گردهم آمده بودند. با استقرار کامل حضار و آماده شدن شرایط، مجری برنامه به روی سن رفت و پس از سلام و خیرمقدم به معرفی اثر پرداخت. مستند کوتاه «لبیک» که دقایقی بعد برای اولین بار و به صورت اکرانی خصوصی روی پرده به نمایش درآمد، تصاویری از پیاده‏روی اربعین حسینی و زیارت پیاده اربعین کربلای معلی با ساختی متفاوت و پر از صحنه‌های رویایی بود. به این ترتیب حال و هوای سالن در هنگامه پخش مستند به محرم‏های هیئت محبین هنر شباهت پیدا کرده‌بود.

با پایان یافتن نمایش با دعوت علی حیانی، وحید امیرخانی، نویسنده و کارگردان مستند «لبیک»، شیما عالی و پویان عسگری کارشناسان حلقه تحلیل اثر به جای‏گاه تحلیل دعوت شدند. وحید امیرخانی که مجری‌کارشناس برنامه‌های سینمایی حلقه هنر نیز هست خود می‌بایست این بار حلقه تحلیل اثر خود را مدیریت کند. بنابراین فرصت چندانی برای پاسخ به سوالات و نظرات نداشت. پس از بحث و گفت‌گویی طولانی با توضیحات اندکی از سوی امیرخانی حلقه تحلیل به پایان رسید.

در فاصله‏ی میان تحلیل اثر و گفتار هنری، یحیی نوریان به روی سن حلقه هنر پاگذاشت و توضیحاتی پیرامون سایت و نحوه ثبت‌نام ارائه اثر هنری یا گفتار در حلقه هنر ارائه داد و برای اولین‌بار به معرفی بازارچه‏ی حلقه هنر پرداخت و از همه خواست تا آثار هنری خودشان را برای فروش به بازارچه حلقه بیاورند.

آخرین برنامه حلقه هنر هشتم گفتاری از محمدباقر مفیدی کیا پیرامون مفهوم جنگ و نوع نگاه به آن در محتواسازی برای آثار هنری  البته با ارائه مطالبی چالش برانگیز، بود که با وجود گرمای سالن و نزدیکی به زمان افطار همراهان حلقه تا پایان جلسه، در سالن حضور داشتند. همان‏طور که از پیش برنامه ریزی شده بود، با پایان صحبت‏ها حاضران در تالار فارابی به اقامه نماز و صرف افطار مشغول شدند.





















 
 

نظرات  (۳)

سلام
مستند لبیک خیلی خوب بود. واقعا "خوب". اما برای گفتن این اینجا نیومدم.
نقد مستند لبیک اصلا اصلا خوب نبود. حتا به نظرم حس خوب فیلم رو از آدم میگرفت. 
1. اصلا جذاب نبود بر عکس فیلم
2. خب مبانی سینما و تحلیل فیلمو از اول تاریخ سینما گفتن که چی بشه؟؟؟ ما که نخواستیم سینما بخونیم ما اومدیم مستند لبیک رو دیدیم.
3. حرفی توی اطلاعات خانوم عالی ندارم. اما واقعن زمان زیادی رو به خودشون اختصاص دادن و چیزی نبود که مخاطب بخواد بشنوه
(نقد منو خیلی عصبانی کرد راستش)

پاسخ:
ممنون از نظرات تون
ولی کاش اون ها رو در ذیل پست خود تحلیل اثر هنری درج می‌کردین
http://circleofart.ir/1392/05/02/review-for-labbayk-short-documentary

سلام.
با حرف م. موافقم، اینقدر که بر ارائه گفتار تاثیر منفی گذاشت! چه معنی داره کار گردان مجری کارشناس بشه؟؟؟

سلام اگه میشه خود مستندم بذارید ما که نبودبم بتونبم ببینیم.ممنون
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی