وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

گزارش تصویری : حلقه هنر ۲۳

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ب.ظ

بلاخره و با یاری خدا حلقه‌ی هنر از سر گرفته شد. جلسه‌ی بیست‌و‌سوم به خوبی و خوشی برگزار شد و قفل -کم‌تر از- یک‌ساله‌ی حلقه‌ها شکسته شد. قرار بود در این جلسه‌  آتلیه سه‌درچهار ارائه‌ی اثر بدهد. با پر کشیدن گرافیستی جوان و دوست‌داشتنی از میان جمع حلقه و تیم خوب سه‌درچهار، تیم تصمیم‌گیرنده‌ی حلقه هنر، مجموعه‌ی "تا قاف" را برای ارائه در این جلسه مناسب دیده بودند. تا قافی که رسیدن به آن، به همت "ما می‌توانیم‌"های حسین سخا میسر شده بود...

طبق معمول به لطف ناهم‌آهنگی‌های دانش‌گاه هنر، سالن جلسه از فارابی به سالن شهید جان‌بزرگی تغییر مکان داد تا جلسه با تاخیر نیم‌ساعته آغاز شود. جمعیت بیست سی نفری آغاز جلسه به حدود شصت نفر در میان جلسه تبدیل شد. عنوان جلسه در کنار ارائه‌ی مجموعه‌ی تا قاف، یادبود حسین احمدی سخا را هم در خود داشت و عده‌ای اولین حضورشان در حلقه را به احترام نام دوست‌شان تجربه کردند.

یحیی نوریان جلسه را با توضیح این‌که چرا نبودیم و چرا آمدیم و حلقه‌ها چه‌گونه گذشت آغاز کرد و سپس علی حیاتی مسئول تیم طراحی تا قاف روی سن حلقه آمد تا توضیحات پروژه را آغاز کند. او توضیح داد که حضور و فعالیت‌ دغدغه‌مند حسین سخا چه‌گونه مجموعه‌ی سه‌درچهار را بر آن داشت تا پروژه‌ی تا قاف کلید بخورد، و در بازه‌ای سه ماهه، بدون جذب کمک مالی و به طور خویش‌فرما شروع به طراحی ۳۰ پوستر کنند. پوسترهایی که هر کدام در پی معرفی دست‌آوردی مهم از جمهوری اسلامی بود.

گروه طراح این پروژه هر یک به نوبت و طبق سناریوی ترتیب داده شده برای ارائه، به توضیح روند کار پرداخت. صادق لطفی‌زاده از جمع‌آوری اطلاعات گفت و کمی هم درمورد رسانه‌ای شدن دست‌آوردها به زبان هنر صحبت کرد. محمدرضا چیت‌ساز مراحل ایده‌پردازی را توضیح داد و چالش‌های رفت و برگشت میان ایده و اجرا. در پایان نیز با اضافه شدن دانیال فرخ، چند مورد از پوسترهای تا قاف به شکل گزیده نمایش داده شد و تیم طراح روی آن‌ها صحبت کردند.

در شیوه‌ی جدید حلقه هنر، تحلیل تحلیل‌گران هنری جای خود را به  مبادله‌ی آرا و گفت‌گو میان مخاطب و هنرمند داده است که توسط مجری جلسه مدیریت می‌شود. با پایان ارائه مجموعه اثر، از  پدر حسین احمدی سخا - مهمان ویژه جلسه-  دعوت شد تا روی سن حلقه هنر حاضر شوند و از طرف حلقه هنر لوح یادبود و خاطره‌ای‌ از تصویر آقای مامی‌توانیم هیئت هنر دریافت کنند. 

جلسات حلقه‌هنر در دور جدیدش دو هفته یک بار شده و جلسه‌ی بعدی اگر خدا بخواهد یک‌شنبه دو هفته بعد برگزار خواهد شد..

نظرات  (۳)

خجالت بکشید بابا.. بسه دیگه
وقت خودتون اضافیه،بقیه وقتشون رو از سر راه نیاوردن که هر دفعه بیان نوشابه هایی که خودتون برا خودتون باز می کنید رو بشنوند و لذت ببرند! کلا اسم حلقه هنر رو بذارید حلقه سه در چهار و حلقه خانه طراحان و حلقه خانه انیمیشن اوج  و خانه فیلم دیگر حلقوی ها! حالا از فردا که خانه فیلم قبلی اوج و مفیدی کیا و دوستاش از اوج کوچ کردن به حوزه هنری بیاید حلقه اونا رو هم بررسی کنید! در قالب حلقه انقلابی نوظهور..البته که هنر "شارلاتان بازی و با پول بیت المال تبلیغ برای خود" فقط نزد شماهاست! دوستان شفیق خودتون رو می خواهید تحویل بگیرید،بگیرید،دیگه این بوق و کرنا بازیا دیگه چیه..حالا قرعه به نام مرحوم حسین سخا بود و به کام شماها! 
البته خبر داریم که پول همین کیک و آب میوه رو هم بلاعوض از خانه های اوج می گیرید و تبلیغ خودتونو می کنید ولی اسمشو نذارید "خودجوش" و "انقلابی"!!!!!{از همین تگ های زیر مطلبتون خیلی چیزا دستگیرمون شد}
این عکس سلفی هم که در حال گرفته شدن بوده خیلی جذاب بود واقعا! بنده خدا بچه اش مرده،بعد شماها..
پاسخ:
فکر کنم کمی بی‌محابا هستید. محابا چیز بدی نیست... 
حلقه هنر براساس نظام‌نامه روشن خودش بنابر درخواست صاحبان آثار برای آن‌ها فرصت ارائه درنظر می‌گیرد. شما هم اگر به جز تخریب و قضاوت عجولانه هنری دارید می‌توانید از طریق فرم‌های مربوطه در سایت حلقه هنر درخواست ارائه بدهید. 
جزئیات مالی حلقه هنر اصلا پوشیده نیست و هرازچندگاهی هم گزارشی مبسوط از روند هزینه‌کرد جاری حلقه منتشر خواهد شد. 
خانواده عزیز مرحوم سخا هم خیلی بهتر از شما بچه‌های هیئت هنر. و حلقه هنر را می‌شناسند و رفتار بچه‌گانه و مهربان بچه‌های حلقه را به خاطره مهربانی های خود حسین به دیده اغماض می‌بینند..... 
  • آتنه باقری
  • حسادت با آدم چه می کنه...!!

    یه طرفه به قاضی رفتن اصلا کار درستی نیست . بیت المال اصلا جایی در بودجه حلقه هنر نداره .

    و هزینه ها اکثرا از طریق داوطلبان و خیرین تامین میشه .

    اگر دوست ندارین همکاری جدی و صمیمانه داشته باشید ، ندانسته مطالب را غیر واقعی بیان نکید و از اهانت هم بپرهیزید ....

    پاسخ:
    لطف دارین
    البته حلقه هنر هم در این مدت از برخی حمایت‌های -درست و در ردیف کار نهادهای مربوطه- نظیر همین دانشگاه هنر بهره برده اما در کل نظر این دوست مون و تندی رفتاری‌شون در حق حلقه نارواست.
    به هر تقدیر ما براساس رویه تصمیم‌گرفته شده در حلقه هنر ماهانه ریز گردش مالی حلقه و منابع تامین و هزینه‌کردمون رو منتشر خواهیم کرد.
    ان‌شاالله

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی