وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

جلسه حلقه هنر شماره ۶ چهارشنبه پنجم تیرماه ۹۲ برگزار می‌شود:

جلسه ششم حلقه هنر با ارایه مجموعه عکس «دنیای درون» اثر حمید صف‌آرا به همراه تحلیل آثار

و گفتار تخصصی از مصطفی خوش‌بختیان با عنوان «تاثیر فرهنگ تغذیه بر طراحی وسایل آش‌پزخانه به همراه پرسش و پاسخ

جلسه پنجم حلقه هنر مصادف شده بود با زمان اوج تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و هنگامه برگزاری آخرین جلسات قشون‌کشی نامزدها در جای‌جای پایتخت و به روشنی انتظار استقبال فراوان نداشتیم. اما با این حال جلسه پنجم حلقه هنر با حضور قریب به۴۰ نفر  از هنرمندان و هنردوستان حلقه هنر باز هم در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار شد. سر موقع و با رعایت تمام سنت‌های به جا افتاده در حلقه هنر. یک مهمان ناخوانده اما عزیز هم داشت. کلیپ خوش‌ساخت «ایستاده‌ایم» محمدباقر مفیدی‌کیا توسط خود کارگردان به حلقه آمد و برای اولین بار به نمایش درآمد و به دلیل استقبال فراوان شرکت‌کنندگان در میانه‌ی جلسه نیز دوباره بازپخش شد.

با حضور خانم فرزانه پزشکی بر روی سن حلقه هنر، ابتدا طرح صنعتی«عابربانک هاتف» توسط ایشان معرفی و ارائه شد. پزشکی با ارائه تاریخ‌چه‌ای از روند اجرای پروژه‌ی مذکور به اهمیت این پروژه در مسیر خودکفایی ایران در تولید دستگاه‌های ATM اشاره کرد و به جزئیات طراحی صنعتی خویش پرداخت. با حضور تحلیل‌گران حلقه هنر آقایان مصطفی خوش‌بختیان و مهندس حامد حشمتی -که خود نیز از اعضای تیم طراح دستگاه عابربانک هاتف در بخش مکانیک بودند- در جای‌گاه حلقه تحلیل، تحلیل و بررسی اثر ظرف مدت ۲۰ دقیقه برگزار شد و پس از آن کارشناسان به پرسش‌ها و نظرات شرکت‌کنند‌گان پاسخ دادند. پس از پخش مجدد کلیپ «ایستاده‌ایم»، گفتار تخصصی توسط مینا ناصری با عنوان «بسته‌بندی برپایه اوریگامی» ارایه شد 

برنامه جلسه آینده حلقه ۵ تیرماه ۹۲ خواهد بود.

جلسه حلقه هنر شماره ۵ چهارشنبه بیست‌ودوم خرداد ماه ۹۲ برگزار می‌شود:

جلسه پنجم حلقه هنر با ارایه طرح صنعتی عابربانک هاتف، در دو نوع دیواری و لابی اثر فرزانه پزشکی به همراه تحلیل اثر

و گفتار تخصصی از مینا ناصری با عنوان «بسته‌بندی بر پایه‌ی اوریگامی» به همراه پرسش و پاسخ

جلسه چهارم حلقه هنر با بیش از چهل دقیقه تاخیر به دلیل مشکلات به وجود آمده برای صوت و تصویر و نور سالن فارابی به هر تقدیر برگزار شد. داستان از این قرار بود که گویا قبل از برنامه حلقه هنر گروهی از بچه‌های تئاتر به خاطر اجرایی که در سالن فارابی داشتند کمی به زیرساخت‌های سالن (!) دست برده بودند و همه چیز بدجوری درهم رفته بود! خلاصه دست آخر با تلاش فراوان دوستان و به خصوص همت مرد تنهای حلقه های هنر، محمود چراغی جلسه چهارم با حضور بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان و هنردوستان در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار شد.  

اجرای برنامه این هفته حلقه هنر بر عهده علی حیاتی، مسئول هیئت هنر بود. ابتدای جلسه با ارائه اینستالیشن «فستیوال خون» توسط علی‌رضا زند هنرمند جوان صاحب اثر توام با ناهماهنگی‌ نور و صدای سالن همراه بود. پس از کمی توضیحات توسط علی‌رضا زند و نمایش تصاویر متعدد از اثر. با حضور تحلیل‌گران حلقه هنر خانم‌ها فرزانه پزشکی و سارا اکبری در جای‌گاه حلقه تحلیل، تحلیل و بررسی اثر در مدت ۳۰ دقیقه برگزار شد و پس از آن کارشناسان به پرسش‌ها و نظرات شرکت‌کنند‌گان پاسخ دادند. به دلیل تاخیر اولیه بدون زمان استراحت و با قول آن‌که پذیرایی درون سالن انجام خواهد شد، ارائه گفتار تخصصی از استودیو پنج‌اوهفت توسط محمدحسین کسرایی (به نمایندگی از استودیو پنج‌اوهفت)  با عنوان «راز گره‌های هندسی اسلامی» با نمایش تصاویر متعدد و جذابی برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از شرکت‌کنندگان قرارگرفت. در پایان نیز محمدحسین کسرایی و یحیی نوریان به پرسش‌های حضار پیرامون موضوع گفتار نظری پاسخ دادند.

برنامه جلسه آینده حلقه ۲۲ خردادماه ۹۲ خواهد بود.

جلسه حلقه هنر شماره ۴ چهارشنبه هشتم خرداد ماه ۹۲ برگزار می‌شود:

جلسه چهارم حلقه هنر با ارایه اینستالیشن فستیوال خون اثر علی‌رضا زند به همراه تحلیل اثر

و گفتار تخصصی از محمدحسین کسرایی (به نمایندگی استودیو پنج‌اوهفت) با عنوان «راز گره‌های هندسی اسلامی» به همراه پرسش و پاسخ