وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

آخرین حلقه هنر بهاری در سال ۹۴ ٬در آخرین روز بهار

جلسه بیست‌و‌پنجم حلقه هنر یک‌شنبه سی‌و‌یکم خرداد ماه ۹۴، با ارائه و گفت‌گو پیرامون منتخبی از مجموعه آثار نقاشی منصوره محمدی همراه خواهد بود.

جلسه‌ی ۲۴ام مربوط به ارائه‌ی چند اثر گرافیک متحرک بود که این‌روزها با عباراتی مثل موشن گرافیک، کلیپ‌ تصویری و یا اینفوموشن شناخته می‌شوند. در این جلسه استودیو فریم به نمایش برخی از تولیدات اخیر خود در حلقه نمایش پرداخت.

محمدرضا رضاییان، مسئول استودیو فریم، پس از صحبت‌های ابتدایی مجری جلسه دعوت شد تا در جای‌گاه ارائه اثر قرار بگیرد. او ابتدا کلیتی از برنامه‌ی نمایش آثار گفت و به ترتیب و عنوان آن‌ها اشاره کرد و سپس آثار یک به یک به نمایش درآمدند. رضائیان هرازچندگاهی در فاصله‌ی بین دو کلیپ چند دقیقه‌ی کوتاه به ایراد برخی توضیحات می‌پرداخت ولی توضیحات مفصل‌تر به پس از نمایش ۶ نمونه از آثار موشن‌گرافیک و با شکل‌گیری حلقه گفت‌گوی هنری موکول شد. صادق لطفی‌زاده که مجری-کارشناس این جلسه بود، ایتدا از پشت صحنه‌ی کار پرسید و چالش‌هایی که این عرصه نوظهور برای هنرمند، کارفرما و مخاطب به وجود می‌آورد. هم‌چنین به دلیل پخش قالب آثار از رسانه‌ی ملی، پیرامون فضای کار در صدا و سیما و حجم اطلاعاتی که به مخاطب منتقل می‌شود صحبت شد.

رضاییان در قسمتی از صحبت‌های خود، از نحوه‌ی شروع کارش در عرصه‌ی گرافیک گفت و مراحلی که تا تاسیس استودیو فریم پشت سر گذاشتند . صحبت‌های دیگر نیز بیش‌تر پیرامون تعریف موشنٰ‌گرافیک، مراحل ساخت، نحوه‌ی سفارش دادن و سفارش‌پذیری و هزینه و زمان کار شکل گرفت. پس از گذشت نیمی از جلسه حمید مراوندی و زهرا حسن‌زاده، از دیگر اعضای استودیو فریم نیز به حلقه گفت‌گو پیوستند.

کلیپ «همیشه» خلیج فارس سهم ویژه‌ای در ارائه استودیو فریم داشت. زهرا حسن‌زاده که کارگردانی این اثر را برای پایان‌نامه‌ی دانش‌گاهی خود انجام داده بود، از شرایط و مراحل کار گفت و سپس گفت‌گو میان اعضای حلقه و حاضران در سالن آغاز شد. به نظر می‌رسید با وجود مشکلاتی که از لحاظ بزرگی سالن و نبود تجهیزاتی مثل بلندگو وجود داشت، حلقه‌ی هنر در این جلسه به الگوی مورد نظر خود درباره‌ی بحث میان هنرمند و مخاطب نزدیک‌تر شده بود.

در این جلسه در حدود پنجاه‌ تن از  هنرمندان و علاقه‌مندان هنر حلقه هنر را هم‌راهی کردند. 

الحمدلله برای هفته آینده مشکلی نیست و ان‌شاالله یک‌شنبه در همان سالن فارابی دانش‌گاه هنر برنامه جلسه ۲۴ را با یک هفته تاخیر برگزار می‌کنیم. پس :

جلسه بیست‌و‌چهارم حلقه هنر یک‌شنبه هفدهم خرداد ماه ۹۴، با ارائه و گفت‌گو پیرامون مجموعه آثار (موشن‌گرافیک و کلیپ) استودیو فریم همراه خواهد بود. در این جلسه هم‌چنین نمایش کلیپ «خلیج فارس» را با حضور عوامل خواهیم داشت و به گفت‌و‌گو درباره‌ی این اثر نیز خواهیم نشست.

ما با جشن‌واره‌ها مخالف نیستیم. آن‌هم جشن‌واره‌های هنری! اما وقتی به بهانه یک جشن‌واره با ناهماهنگی و بدقولی مواجه شویم حتما ناراحت خواهیم شد. دانش‌گاه هنر خیلی دیر و در زمان بدی که برای ما دیگر هماهنگی یک سالن دانش‌گاهی مقدور نبود، به ما اعلام کرد که به دلیل جشن‌واره نهال، هیچ کدام از سالن‌های فارابی و جان‌بزرگی را برای این جلسه حلقه دراختیار نداریم، به این ترتیب به اطلاع می‌رساند

جلسه بیست و چهارم حلقه هنر در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۹۲

یعنی با یک هفته تاخیر، برگزار خواهد شد. مکان برگزاری حلقه متعاقبا اعلام می‌گردد.