وبلاگ رسمی حلقه هنر

ارائه اخبار، توضیحات و گزارشات رسمی حلقه هنر
وبلاگ رسمی حلقه هنر

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

جلسه سوم حلقه هنر با حضور قریب به ۷۰ نفر  از هنرمندان و هنردوستان حلقه هنر باز هم در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار شد. شاید دلیل این که تعداد شرکت‌کننده این جلسه از جلسه قبل کمی کم‌تر بود برگزاری دو جلسه حلقه هنر در دو هفته متوالی باشد که حتما کمی شرکت در جلسه را برای دوستان سخت‌تر می‌کند  

از دوستان خواسته شده بود تا نیم‌ساعت پیش از شروع جلسه در مکان سالن حاضر باشند. این بار با شرکت خوب و تقریبا سر موقع خانم‌ها روبه‌رو بودیم که به نظر در استقبال از اولین ارائه دهنده‌ی خانم در حلقه‌های هنر آمده بودند. پس از کمی توضیحات توسط مسئول حلقه هنر یحیی نوریان، با حضور خانم فاطمه مرتضایی بر روی سن حلقه هنر، ابتدا مجموعه «پوسترهای عاشورایی با نگاهی در خوش‌نویسی سنتی» توسط ایشان معرفی و ارائه شد. مرتضایی در این ارائه پس از بیان جای‌گاه خوش‌نویسی سنتی در هنر اسلامی و معرفی گونه‌های آن به توضیح و ارائه تک‌تک پوستر‌های مجموعه پرداخت. با حضور تحلیل‌گران حلقه هنر آقای حسین یوزباشی و خانم حمیده‌ حسین‌علی‌زاده در جای‌گاه حلقه تحلیل، تحلیل و بررسی مجموعه اثر ظرف مدت ۳۰ دقیقه برگزار شد و پس از آن کارشناسان به پرسش‌ها و نظرات شرکت‌کنند‌گان پاسخ دادند. با گذشت ده دقیقه  زمان استراحت و میان برنامه، ارائه گفتار تخصصی توسط محسن آقایی با عنوان ادبی «هنر پس‌رفت در طاعت مدیر نفت» با سبکی نو و مملو از ادبیات طنزآمیز برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از شرکت‌کنندگان و نقد بسیاری دیگر قرارگرفت. 

برنامه جلسه آینده حلقه ۸ خردادماه ۹۲ خواهد بود.

جلسه حلقه هنر شماره ۳ چهارشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود:

جلسه سوم حلقه هنر با ارایه مجموعه پوسترهای عاشورایی با نگاهی به خوش‌نویسی سنتی اثر فاطمه مرتضایی به همراه تحلیل اثر

و گفتار تخصصی از محسن آقایی با عنوان «هنر پس‌رفت در طاعت مدیر نفت» به همراه پرسش و پاسخ

جلسه دوم حلقه هنر با حضور قریب به ۱۰۰ نفر  از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر و آرای هنری در سالن فارابی دانشگاه هنر تهران برگزار شد. 

این بار به دلیل اطلاع‌رسانی ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بعدظهر برای شروع جلسه، حلقه هنر توانست راس ساعت ۵ بعدظهر جلسه را برگزار کند، بدین ترتیب ابتدای برنامه تا حضور جمعیت حلقه هنر در سالن به نمایش پشت‌صحنه فیلم «... و دیگر هیچ نبود» به کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا که در جلسه قبل حلقه هنر اکران، تحلیل و بررسی شده بود اختصاص داشت. اما کماکان نیازمند حضور پیش از موقع و فعال دوستان هنرمند و هنردوست حلقه هستیم. 

در ابتدای جلسه بعد از کمی توضیحات توسط مجری جلسه صادق لطفی‌زاده، با حضور مصطفی اصل روستا بر روی سن حلقه هنر، ابتدا مجموعه نقاشی‌های «ره‌گذر خاک» توسط خود هنرمند معرفی شد. اصل روستا در این ارائه نکات مختلفی از نگاه و اندیشه پشت کارها تا تکنیک اجرای کارها ارائه داد. با حضور تحلیل‌گران حلقه هنر آقایان محمدصابر شیخ‌رضایی و مجید بزرگ‌زاده بر روی سن حلقه هنر حلقه تحلیل مجموعه اثر در فضایی صمیمی اما چالشی برگزار شد. س از تحلیل و با گذشت ده دقیقه  زمان استراحت و میان برنامه، ارائه گفتار تخصصی توسط یحیی نوریان با عنوان «نگاهی نو به تاریخ هنر» برگزار شد. 

برنامه جلسه آینده حلقه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۲ خواهد بود.

دومین جلسه حلقه هنر چهارشنبه  هجدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود:

جلسه دوم حلقه هنر با ارایه مجموعه تابلوهای نقاشی «ره‌گذر خاک» اثر مصطفی اصل‌روستا به همراه تحلیل اثر

و گفتار تخصصی از یحیی نوریان با عنوان «نگاهی نو به تاریخ هنر» به همراه پرسش و پاسخ

همان‌‌طور که می‌دانید، در حلقه‌ی هنر محتوای هر جلسه را تدوین و منتشر می‌کنیم.

به اطلاع می‌رساند محتوای جلسه‌ی اول حلقه هنر (۹۲/۱/۲۸)، در سایت حلقه هنر به صورت سه پست مستقل منتشر شد.

برای مشاهده آن‌ها می‌توانید به لینک‌های زیر بروید:

1. فیلم کوتاه «... و دیگر هیچ نبود»

2. تحلیل فیلم کوتاه «... و دیگر هیچ نبود»

3. نیمه‌ی تاریک جلوه‌های ویژه